torsdag 9 januari 2014

Bröllopskort till Fredrik & Veronika

Halloy i stugorna!

NU är det sjukt länge sedan jag skrev något här och det var bara dags! Eftersom jag jobbar nu för tiden så har man inte så mycket ork på kvällarna att sätta sig och stirra på datorn igen.

Men i kväll hade jag ett konferenssamtal med USA och då var det lättare att sitta kvar en stund och skriva lite.

Nu började det ju snöa idag här men det är kanske den här tiden då bröllopsinbjudningar börjar trilla in i postlådorna och då får man ju börja scrappa lite.

Min kompis Veronika skulle gifta sig i Maj förra året och jag tänkte att jag skulle vara ute i god tid och göra ett riktigt pysselprojekt eftersom hon också scrappar. Jag satte igång och det blev lite stop på slutet med stämplarna för jag ville inte göra fel....

Vad jag hade bestämt mig för var att maska ihop ett gulligt motiv på framsidan och på insidan av kortet. Jag började göra masker till mina stämplar jag skulle få in i motivet. På framsidan maskade jag ihop 6 olika stämplar och på insida bara 2. Ni kan ju förstå ångersten när jag skulle stämpla den sista stämpeln på framsidan....


MEN det blev faktiskt lyckat och så här målade jag det, med distressed ink färger och 00 pensel. Jag valde Lila papper för det var temafärgen på bröllopet.

Lite närmare vy av själva motivet....

Lite bling och blommor..

Så här blev insidan, Tilda och Edwin på en tårta.

Lite närmare vy...

Alltid käckt att ha med datum och namn på brudparet.


Hoppas ni har tyckt det varit skoj att se. Lämna gärna en kommentar!

Trevlig kväll,
Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar