onsdag 14 mars 2012

Kerstin 70 år - hipp hip hurra!

Hallå där alla glada!

Mina kära arbetskamrater har ju sett att jag har skaffat en ny hobby när jag har varit mammaledig. Brukar länka mina inlägg till Facebook. En kollega undrade om jag inte kunde tänka mig att göra ett kort till hennes mamma som skulle fylla 70år i mars.

Självfallet gör jag gärna det när man frågar i så god tid! Det blev ju ännu bättre när Bea säger att det får gärna vara rosa eller lila - mina två favvofärger! Och inte nog med det - hon vill gärna ha glitter och bling och snutti-pluttigt...

Jag kunde ju inte vänta....utan gick hem och började direkt och kortet var klart på några dagar. Nedan finner ni resultatet och jag hoppas att Kerstin ska tycka om det.

Stafflikort är alltid trevligt för man kan ha korten stående framme lite längre. Jag har en glittrig cardstock som bas som jag köpte hos Magnolia. Det mönstrade pappret är från Maja Design. Alla kanter är ruggade, chalkade och sydda på symaskinen.

På nederdelen fick hennes namn stå. Siffrorna 70 har jag målat med vit crackle paint och sedan strösslat massa glitter över. Skumbokstäverna har jag målat med lila gel-glitterpenna.

Asså detta motivet bara älskar jag. Lilla paketet som gömmer sig bakom ryggen - underbart! Har målat med distressfärgerna, satt lite stickles på klänningsfållen, några halvpärlor. Håret har jag glimmat med lite guld. Akvarellpappret är utstansat i min Bigshot, samt en mörklila cardstock bakom. Motivet är fäst med 3D-kuddar för att lyftas fram lite.

Körsbärsblommor, pyntbär och en hattnål i ena hörnet.

Kerstin gillade visst fjärilar, då fick min fjärilsstans jobba lite. Stansat i 160g akvarellpapper som jag målat lila och sedan sprayat med glimmermist för att få den där glimrande ytan. Lite halvpärlor pryder ryggarna. Fästes med limpistol.

Denna textstämpel är fin tycker jag. Att ge en gåva från sitt hjärta - att tänka hela vägen ut. Kommer från Magnolia.

Jag gjorde en tag av samma cardstock och stansade kanten med Martha Stewarts kantstans. Lite band och floss håller en hjärtcharm på plats. Kärlek till sin lilla mamma.

Och så stoppas tagen ned i facket. Kortet stoppas i en cellofanpåse.


Det var denna rapport!


/Rebecka

1 kommentar:

  1. Vilket superfint kort du gjorde!!! Jag kan tänka mig att den som beställde detta blev jättenöjd när hon fick det. Rosa och lila........det är oxå mina favoritfärger =) Vad fint du färglägger. Även fjärilar älskar jag.......vi tycks ha mycket gemensamt,hihi!
    Tack för din kommentar hos mig, vad kul att du gillade plånbokskortet.
    Ha en härlig helg!!
    Kram Iffa

    SvaraRadera