tisdag 6 mars 2012

Tilda med ballong för de som gillar blått

Det är inte alla tjejer som gillar rosa!

Man får justera sina kort efter mottagaren. Min kusin skulle få ett kort och hon är inte så där "rosa" som jag är och därför tyckte jag att blått med lite rosa inslag skulle gå ner fin fint.

Vit cardstock som bas och sedan en ljusblå cardstock. Det mönstrade pappret med härligt glitter i kommer faktiskt från Ge-Kås i Ullared! Det kan man knappt tro att de skulle ha scrappsaker! Spetsen har jag fått av min kompis Veronika. Det mönstrade pappret är kanterna ruggade, chalkade och sydda på maskinen.

Lilla Tilda på närmare håll. Denna stämpeln tillhör också min kompis Veronika och hon är ju för söt med sin lilla ballong. Jag målar med distressfärgerna. Lite stickles på spetsen. Några halvpärlor i hörnet och kanten på pappret sytt på maskin.

Tog en närbild på håret, om ni klickar på detta fotot och förstorar så ser ni vilken härlig lyster håret får om du tar lite guldstämpel och duttar på din palette som du sedan späder med lite vatten så du kan måla. Blir en härlig lyster.

Lite stora fina blommor, bladet från Magnolia, knappen från samlingen. Det lilla pärlhjärtat har jag fått av min kompis Anna i present.

Fäste en tag för syns skull. Band lite natursnöre och floss och en metallnyckelcharm i hålet.


Kusin vitamin blev glad!

/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar