onsdag 12 september 2012

Tilda i regnet - kort med målat motiv

Hejsan!

Min mor har köpt en ny stämpel från Magnolia och den passar bra till lite äldre människor för den är inte så sockersöt. Det här kortet fick svärmor på sin födelsedag.

Vit cardstock som bas och grön cardstock i bakgrunden. Ett härligt blommigt papper med hjärtan. Alla kanterna är chalkade med distressdynan walnut stain sedan sydda på symaskin.

Röda körsbärsblommor och vita rosor passar bra till pappret. Lite blad från stansar. Staketet är en die från Magnolia. En söt metallcharm som jag knutit en rosett i.

I andra hörnet satte jag lite ostduk, blommor, blad och knapp. Knöt en fuskrosett av ett band jag har köpt på Börjes i Tingsryd.

Motivet har jag målat med distress ink färger och Tilda fick ett pärlörhänge också.
På insidan använde jag min nya grattisstämpel och stämplade sedan hörnen i guld.


/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar