fredag 3 augusti 2012

Julkort: kortvikningar och shaker card

Nu nalkas det julkort igen!

En svart-vit bild hade jag kvar i gömmorna och den ville jag använda. Vinröd cardstock som bas. Julpappret kommer från Magnolia i Borås. Tagen har jag stansat på min Big Shot och den kommer också från Magnolia. Lite ostduk i bakgrunden samt två blad. Några rosor, en nål, en knapp och en metallcharm som en gran.

Testade en ny kortvikning som jag tyckte verkade rolig. Det var lite pilligt att få in den utstansade kanten men jag lyckades till slut. Samma papper som ovan. Bladen har jag stansat från min mors stans.

Så här blev insidan. Rundlen har jag stansat hos min mor.

Här kommer en vikning som jag har gjort tidigare och den är ganska enkel. Utsidan blev så här.

Sen tar ban bara bort mittenpartiet så öppnas kortet och det såg ut så här på insidan.

Sista kortet för idag är ett litet shaker cards. Motivet har jag stämplat hos min kompis Anna, sicken söt liten mus. Sen har jag målat honom med promarkers och gul gelglitterpenna. Julblommorna har jag fått av Anna. Hjärtat har jag stämplat hos min kompis Emelie.


Tjo och tjim!

/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar