måndag 1 oktober 2012

Kort till Nora på 2 årsdagen

Hejsan!

Jag ligger lite efter med mina inlägg som vanligt! Det är lite mycket att vara 2 barnsmor och hinna med tvätt och leka och allt, då är det något som får lida. Nu har jag precis betalat räkningarna och tänkte att jag han kanske skriva ett inlägg.

Detta kort gjorde jag till min kompis Veronikas lilla dotter Nora på hennes 2 årsdag.

Vit cardstock som bas därpå brun cardstock i bakgrunden. Ett härligt rosa mönstrat papper. Valde att göra ett Z-fold card, gillar den vikningen. Det mönstrade pappret är kanterna ruggade, chalkade och sydda.

Lite blommor och en söt metallcharm.

Magnolias jättesöta drake blev målad med distressfärgerna. Det är alltid spännande första gången man målar ett nytt motiv, det tar längre tid.

Dessa fina rosa blommor har jag haft ett tag men har inte tyckt att de har passat i färgen på andra kort jag har gjort, här blev det bra.

Här ser ni kortet utvikt.

Så fick jag användt min nya grattisstämpel oxå!

Tjo och tjim!

/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar