torsdag 25 oktober 2012

Tändsticksaskar till julgåva

Hejsan!

Idag tänkte jag köra på temat tändsticksaskar. Jag kommer att stå och sälja lite av mina alster på Upphärads julmarknad som är den 1 december i Lindåsgården. Det ska bli jättespännande och se vad folk tycker, jag hoppas bara jag lyckas sälja något. Annars har jag gott om tändsticksaskar...he he.

En stor "vanlig" tändsticksask. Mörkblå cardstock som bas. Det mönstrade pappret kommer från Magnolia, likaså stämpelmotivet. Jag har målat med distress ink färgerna. Satt lite stickles på luvan och klänningen. Lite pyntbär, en ros, en bit band och lite utstansade blad.

På sidan valde jag att sätta texten "happy holidays". Som jag målade lite med genomskinlig crackle paint.

Packade in asken i en cellofanpåse, la i 3 julröda ljus och satte fast en papperskant med band för att det skulle bli en fin förslutning.

Här är en ask till fast jag har embossat ett motiv.

Hoppas det inspirerar!?

/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar