söndag 10 februari 2013

Julmarknad i Upphärad 2012

Hejsan!

Idag tänkte jag visa lite om hur det gick till på julmarknaden i Upphärad 2012 som jag var med på och sålde kort och tändsticksaskar. Jag hade gjort massor av kort, både till jul och till födelsedagar. Folk tänkte nog bara jul för det var inte många födelsedagskort som såldes. Det var både enklare och handmålade kort/askar att välja mellan.

Generellt tror jag att de som gick ur stugorna gick dit för att träffa folk och mingla med. Ta lite fika. Gå ett varv till och titta. Ta en korv med bröd. Sen gå hem. Det var inte så mycket som såldes vid borden. Lite tråkigt, särskilt för barnen som hade bakat och grejat för att få in pengar till skolresor och annat skoj.

Jag pratade med en tjej en bit bort efteråt och hon hade bara sålt grejer för 2-300kr och de som stod jämte henne hade sålt för ännu mindre. Så att jag sålde för ca 950kr ska jag vara väldigt nöjd med. Sen hör det ju till saken att jag sålde för 900kr efteråt också! Så jag är väldigt nöjd. Men tveksam till att ställa ut igen!

Jag gjorde en liten skylt till bordet med mitt namn och bloggadress på.

Dessa fjärilar är så härliga. Satt lite creme pearlmaker på efteråt.

Lite blommor och blad.

Så här såg bordet ut när jag började sälja. Lite knökat och mer hade jag i lådor där bakom...

Signe fick rida ponnyridning och hon var så lycklig!

Det var en kul erfarenhet!


/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar