torsdag 21 februari 2013

Scrappade kort till äldre herre

Hej!

Detta motivet tycker jag är kanon till herrar i sina bästa år! Passar inte med en snuttig Edwin. Idag visar jag två kort. Det första gjorde jag till julmarknaden och det andra gjorde jag i mellandagarna för min farbror fyllde år den 29e.

Vit cardstock som bas. Mönstrat papper från Maja Design. De utstansade löven är en die från Magnolia i Borås. En hammare som charm, tyckte jag passade bra! Lite blommor och pyntbär.

Samma motiv. Vit cardstock och sedan röd där ovanpå. Det mönstrade pappret var något min mor hade i sina gömmor. Ett vitt metallhörn passade bra. Jag hade ju lämnat allt scrapmaterial hemma i julhelgen, kände mig helt naken! Mor undrade om jag hade scrap-abstinens och ville göra ett kort till farbror Wincents födelsedag.

Motivet i lite närmre perspektiv.

Blad, blommor och charm.

Jag valde att göra et Z-fold kort där motivet döljer grattis lappen på insidan. Däremot ser man namnet "Wincent" från utsidan.

Inuti stämplade jag med silver lite hörn swirls och en grattiskram.


Wincent blev jätteglad för kortet, fick tom ett SMS!


/Rebecka

1 kommentar:

  1. Snygga kort till herrar! Kul att du lyckats få med grattisblommor men ändå har det blivit kort passande just herrar... Det tycker jag är svårt! :-)

    SvaraRadera