fredag 22 mars 2013

Scrapmaraton 2 mars i Upphärad 2013 - del 3

Hejsan!

Nu äntligen är sista delrapporten klar från scrapmaraton i Upphärad. Nu är det ju ett tag sedan och en del kort har jag redan glömt vem som gjorde. Men får skriva där jag kommer ihåg!

Här sitter Carina och pysslar!

En sån här vacker LO (Layout) gjorde hon på sitt lilla barnbarn. Han var och hälsade på oss den lilla sötnosen.


Laila och/eller Malin har gjort dessa två fina altrade askarna. Man kan använda dem till tepåsar eller after eight. Mycket tjusiga!

Här är jag i min oooootroligt fina batiktröja!! Snacka om att locka fram solsken va?? Den tröjan köpte jag i USA när jag var au pair...typ ganska exakt 20 år sedan! I alla fall. Här visar jag hur man maskar ihop flera stämplar till ett motiv.

Ett snyggt tårtkort i brunt!

Detta lilla kort misstänker jag starkt att Linda har scrappat till sin sons 1 årsdag senare i sommar.

Marie var den enda som inte scrappade. Hon testar att måla med akrylfärg för första gången, och mycket tjusigt blir det. Hon hade hittat en gammal skiss hon gjorde på hästar för massa år sedan. Ritade då av den och justerade och la till. Sedan målar hon med färg. Kanon duktig!!

Ett fint kort som Anna gjorde. En rolig men ganska enkel kortvikning.

Att dömma på handstilen så tror jag att det är Maria som har gjort detta kortet. Hon är superduktig på att texta fint!

Spänningen har väl varit oooolidlig av att se detta kort!? Det är det lila kortet som Gerd scrappade. Superfint och vem älskar inte lila???

Ännu ett tårtkort och högst uppe ser man en sån där handgjord blomma som Anna visade oss hur man skulle göra. Detta kort vet jag inte vem som har gjort...

Darinka skär och fixar. Vad ska det bli för spännande i slutändan??

Ett enkelt grattiskort som jag gjorde.

På kvällen så åt vi pastagratäng med mozarella,tomat och rödlökssallad. Till efterätt blev det kladdkaka och grädde. Några av oss tog ett glas vin till maten. Där kan man nästan tro att kvällen var över....men icke sa nicke!! Vi fortsatte i några timmar till innan vi städade efter oss och åkte hem.

Tack allihopa för en fantastiskt rolig dag! Jag hoppas på återseende till höstens scrapmaraton!


/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar