måndag 11 mars 2013

Scrapmaraton 2 mars i Upphärad 2013 - del 1

Hejsan!

Det är en ära att få avlägga första delrapporten av Scrapmaraton i Upphärad! Dagen började rätt så tidigt och min mor och Anna kom redan upp på fredagen så de for iväg med mig på morgonen för att hjälpa till att ställa i ordning. Mor hade fått ett mycket viktigt uppdrag under bilfärden, det var att hålla i mina färgburkar som inte är täta. Ville ju inte ha dem upp och ner. Jag skulle nämligen dema hur man målar med distressfärger under dagen. Jag hinner backa bak bilen för att vända och när jag börjar rulla framåt (vägen lutar) DÅ far en färgburk i golvet!! MEN WTF!!! Hennes ursäkt var att hon var så torr om läpparna och satt och fjölade med att få upp ett läppstift ur handväskan...suck. Jag muttrade ljudligt!!

Sen drog dagen igång och folket ramlade in närmare 10 tiden. Vi hade lite genomgång om dagen och vad som skulle hända. Maria drog utmaningen som vi hade dagen på oss att göra.


Här pysslas det redan och folk är igång med sin utmaning. Maria i lila förbereder sig inför dagens första demo - hur man målar med promarkers.

Malin håller på att samla material till sin ATC.

Här är en del av ATC's som vi gjorde och det var ju utmaningen för dagen. Gerd vann i år igen, det är den som ligger högst upp i mitten. Laila blev framlottad pristagare.

Här börjar Maria gå igenom hur man målar med promarkers...som ni ser har hon en hel del!

Vi lyssnade med stora öron och det var häftigt att se vad lager på lager kan göra. På bilden är Gerd, Laila, Malin och Carina.

Pysselverkstan! Närmast ser ni Marie, hon förbereder för att måla med acrylfärger.

Nästa demo gjordes av Anna. Hon visade hur man enkelt kunde göra blommor på egen hand. Jag lyckades inte så bra under dagen med mina försök så de knycklade jag ihop och arkiverade...

Här har vi hälften av "det lila bordet" - Carina scrappar och grejar. Namnet på bordet fick de för när jag var förbi så var de båda i hög fart med att scrappa varsit lila kort!

Laila passar på att låna en bladstans och stansa upp lite blad så man har gott om dem när man kommer hem. Vi tar ju med oss stansar, stämplar, punchar, dies och annat som vi lånar av varandra.

Anna är snart färdig med sitt fina kort, jobbar på själva lappen som man sätter i kortet och drar upp, där man skriver sin hälsning.

Linda hade idag med sig ett fotoalbum som hon skulle jobba vidare på. Massa fina foton på sonen Rasmus. Han kommer bli så glad när han blir stor och får detta av sin mamma!

Här är den andra hälften av "det lila bordet"....och där är ett lila kort!

Nu är Marie igång med sin tavla. Hon har först målat med blyerts ett motiv med hästar. Nu är hon igång med färgen!

Under dagen växte det på alsterbordet och här är några av alla alster som gjordes. Mer om detta i nästa inlägg. Tills dess så får ni nyfiket vänta på närmare bilder!


Tjoho så länge!
/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar