onsdag 6 mars 2013

Scrappat kort till baby Hilma

Hej!

Idag ska jag visa 2 kort som jag har skickat till mitt kusinbarn Hilma som kom till världen i början på året 2013! Jag ligger som vanligt efter med en del inlägg. Detta var årets första kort jag scrappade!

Det första kortet scrappade jag ihop och skickade som grattiskort när Hilma var född. Det andra lilla kortet skickade jag med en liten present lite senare.

Vit cardstock som bas. Stämplat med silverstämpel runt kanterna med en baby stämpel från My Cards & Home i Trollhättan. Ett sött litet "bunny" papper från Magnolia i Borås. Stansat ut en oval som jag sedan har embossat en barnvagn på. Därefter embossat Hilmas namn ovanför. Lite rosor, rosenknoppar, knapp, rosett och en metallcharm.

Innuti valde jag att stämpla Välkomen till världen. Ett motiv från Bildmålarna som är så sött och maskat in texten till "Bä, bä vita lamm".

Vit cardstock som bas som jag stansat kanterna på med Martha Stewarts kantstans. Lite blommor och bling.

Det mönstrade pappret kommer från Magnolia i Borås. Kanterna är ruggade och chalkade med distressdyna. Valde att fästa pappret runt om kortet.

Lilla Hilma har jag inte hunnit träffa ännu men föräldrarna blev glada för korten.

Ting,
Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar