torsdag 15 december 2011

Julen är snart här och pyssla bör man!

Hejsan!

En rapport med blandade julkort! Håll till godo, kanske kan insperera de som är ute i sista minuten...

En kortvikning jag har gjort tidigare också. Enkel och snygg. Den lilla tomteflickan har jag maskat in på en bakgrund av jultext. Sedan målat med distressfärgerna.

Lyfter man bort själva "taggen"....

...så ser det ut så här på insidan. Här har jag användt min Big shot maskin för att stansa ut en bit i akvarellpapper som jag chalkat kanterna på och stämplat en hälsning.

Det här kortet är lite roligt. Jag hade en ide om kortvikning, jag vek och skar och vek och skar...kvar blev en tummetått!

Samma motiv som ovan med ett rutigt papper på röd cardstock. Varför krångla till det?

Lite blommor i ena hörnet för att krydda lite julrött på kortet.

Baksidan satte jag bara min hälsning och sedan ner i en cellofanpåse.

Samma motiv igen. Ett enkelt juligt papper som man inte riktigt kunde jobba så mycket med, ruggat kanterna och chalkat dem. En enkel julblomma som dekoration.

Bakom motivet fäste jag en tag.

Tagen stansade jag kanten på och stämplade "Julkramar" med distressdynan walnut stain.

Det var denna dags julrapport!

/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar