tisdag 20 december 2011

Tändsticksask till Lucia

Ska du gå bort i jul?

Det är alltid bra med lite "gå bort presenter" på lager så där vid jul. Denna kanske jag först hade tänkt ge till någon själv men i stället ville svärmor ha en present att ge bort.

Så här ser hela asken ut. Jag har klätt den runt om med en mörkröd cardstock och där på ett härligt prickigt papper som jag ruggat och chalkat kanterna på.

Den söta lilla Tilda är i farten med sin stjärna. Ett roligt och härligt motiv att måla. Den vita dressen har jag bara målat lite lätt i kanterna med ljusgrå nyans för att förstärka djupet lite. Tilda fick öronhängen och stjärnan lite stickles.

En enkel ros, en charm, ett blad och lite pynt i ena hörnet är det som krävs.

På baksidan satte jag en liten lapp att det är jag som har gjort denna. Här ser man även hur asken ser ut från sidan.

Dagens rapport avslutad!


/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar