söndag 18 december 2011

Teljuskort till Berit

Hejsan!

Jag har länge velat prova att göra ett te-ljuskort så kom äntligen dagen då jag tog mig tid! Åkte till Veronica och så pysslade vi en kväll mitt i veckan. Det tog ganska lång tid att göra detta för det är så många delar och sidor att klä med papper.

Jag valde därför att inte rugga kanterna utan bara chalka dem med distressdynan walnut stain.

Pappret på utsidan är Maja Design och helt ljuvligt. Kanten har jag stansat med Fiskars stans. En swirl från Tim Holtz. Bandet runt har jag köpt på Börjes i Tingsryd. En liten kakservett pryder i bakgrunden.

Lilla Tilda är bara för söt med sitt lilla paket bakom ryggen. Denna stämpeln köpte jag på Magnolias Open House dag i oktober och hon är en av favoriterna. Även text stämpeln köptes in då. Kanterna är chalkade. Lite halvpärlor i nederdelen. Lite stickles för att glittra till det hela.

Lite blommor, knappar, blad och annat pynt i ena kanten.

Insidan är också klädd med papper från Maja Design, helt ljuvligt som vanligt.

Detta kort fick Johns moster Berit som tack för att hon har stickat raggsockar och fuskpolo till lilla Signe.


/Rebecka





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar