tisdag 13 december 2011

När Max fyllde 15 år

Godkväll!

Nu tog jag lite tid att skriva igen. Har legat sjuk i 2 veckor och då kan man tycka att jag kanske borde orkat, men ack nej - sängliggande i 6 dagar och sedan tillfriskna. Har nog aldrig varit så förkyld i hela mitt liv!

Nog om det, nu till ett kort jag gjorde i augusti (ligger ju lite efter). Detta var en beställning från Anneli.

Ett stafflikort är ju aldrig fel. Det är alltid lite klurigt att göra kort till killar, särskillt tonårspojkar. Jag hade 2 pojkstämplar, en som spelade fotboll och en som spelade tennis. Jag frågade Anneli om Max gjorde något av detta - hör och häpna vilken tur jag hade att han spelade tennis!

Motivet har jag målat med distressfärgerna. Sytt kanterna på alla pappren samt chalkat dem. Stämplat hans datum.

Lite enklare blommor och blad i kanten. Inte för mycket bling-bling.

En grattis stämpel på en bit akvarellpapper som är lite upphöjd.

En tag att skriva sin grattishälsning på gick att dra ut från sidan. Allt lades i cellofanpåse såklart.

Det var allt för denna gången!

/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar