lördag 31 december 2011

Mitt första shaker card!

Gott Nytt år!

När sambon är borta och jag får en liten stund för mig själv så är det ju skoj om jag tar och uppdaterar min blogg, det blir väl lite julkort ett tag till men har redan börjat pyssla på lite andra kort - vilket var roligt!


Jag var ju tvungen att testa att göra ett shakercard. Det var lite svårt men till slut fick jag till det rätt så ok. Fast jag behöver köpa bättre dies till min big shot. Så här blev resultatet i alla fall. Magnolias lilla snögubbe som motiv. Ett vitt-blått vinterpapper, lite wellpapp som jag har chalkat med distressdynan walnut stain. Det röda pappersbandet är stansat med MS-stans.

Så här ser motivet ut på närmare håll. Under ramen har jag fäst 3D-kuddar tätt-tätt. Lite vitt glitter läggs i och så sätter man ihop.

Skakar man så rör sig glittret över snögubben. "Plasten" som ligger som fönster är ett gelantinblad som är tillskuret att passa.

Lite rosor, blad, pynt, charm och ett band pryder det ena hörnet. Blommorna har fått lite glimmermist.

Uppe i hörnet stämplade jag "Julkramar" och fäste ovanpå allt. Här ser ni även att kanten på pappret är sytt på symaskin.

Ha en trevlig nyårsafton!


/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar