söndag 19 februari 2012

Edwin the super hero!

Hej!

Det var dags för Johns brorson att fylla år. Då fick jag plocka fram Edwin stämplarna och visst passar det med en superhjälte med E på magen när man heter Eric!

Man kan inte blinga på så mycket när det är kort till en grabb på gång. Svart cardstock som bas och ett enkelt grönt papper som jag har ruggat kanterna på.

Motivet i lite närbild. Målat med distressfärgerna. Skuggan runt om är gjord med promarker penna. Jag tycker fortfarande det är svårt att måla med den svarta färgen, antingen blir det grådaskigt eller för svart - men övning ger färdighet!

En jeansstjärna som jag har dragit distressdynan walnut stain över så den blev lite brunare. En enkel blomma i grön nyans. Bakom skymtar ett rutnät, det är gipstejp som jag också har chalkat. Sen har jag satt ett grönt band över det.

Tror att Eric blev glad för kortet, fick ett SMS av honom (han fick en ny telefon i present av sin pappa).


/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar