söndag 12 februari 2012

TOMIC #36 - Edwin + Sketch

Hej, Hello, Guten Tag!

Dags för att vara med i Magnolias tävling TOMIC igen! Denna veckan är det särskillt kul för då efterfrågar de kort med Edwin på. Man ska även följa deras kortsketch.

Så här blev mitt kort!

Vit cardstock som bas. Alla mönstrade papper är Maja Design. Alla kanter är ruggade, sydda och chalkade med distressdynan walnut stain. Hjärtanen är stansade i mörkröd cardstock.

Lilla Edwin med en röd ros. Jag har målat honom med distressfärgerna. Rosen har även fått lite glitterpenna touch. Håret har jag glimmat lite med hjälp av en guldstämpel som jag har duttat lite på paletten och tagit lite vatten på och därefter målat på håret. Därefter har jag skurit ut honom och placerat honom på 3D-kuddar.

Ett blad, några fina pärliga spröt, en mörkröd ros (precis som Edwins) och en knapp från samlingarna.

I ena hörnet har jag fäst en flygplanscharm (inköpt hos Magnolia) i lite floss och en ros ovanpå.

Det var mitt bidrag till tävlingen TOMIC #36 - Edwin + Sketch.


/Rebecka

1 kommentar:

  1. Hei Rebecka! Så stilig kort du har laget med Edwin!! Kjempetøff charm og flott fargelagt!
    Tusen takk for at du deltar hos oss i TOMIC.
    Klem, Camilla

    SvaraRadera