onsdag 15 februari 2012

Rosa kort med Magnolia motiv - Tilda med ballong

Tjingeling!

Idag ska jag visa ett kort som jag gjort på beställning av svärmor. Hon skulle ha ett gratulationskort till ett av sina barnbarn - Linnea.

Det fick bli rosa kort. Vit cardstock som bas och ovanpå där en bit rosa cardstock. Mönsterpappret är ett sånt härligt papper med massa glitter och grejer så man vill inte ha fler lager. Kanterna är ruggade och chalkade. Det mönstrtade papper samt motivet har även fått en sydd kant.

Motivet i lite närbild.  Linnea är lite röd-brun-blond och jag försökte återskapa det i Tildas hår. Lite stickles och halvpärlor också så klart.

De nästan genomskinliga bladen i bakgrunden har jag fått av min kompis Anna. Lite rosor, knapp, rinestone och halvpärlor och en blomstrande hörna är skapad.

En tag med lite band och en fjärilscharm iknuten i hålet.

Jag hoppas Linnea hade en härlig fördelsedag och att hon gillade kortet.


/Rebecka

1 kommentar:

  1. Hej Rebecka!
    Tack för din gulliga kommentar hos mig! Blir så glad :)
    Jag har använt cheesecloth (ostduk). Det är flera scrapbookingbutiker som säljer det och jag har köpt min hos Scrap-Perra.

    Ditt kort är jättesött :)

    Kram Mia

    SvaraRadera