tisdag 7 februari 2012

Välkommen till världen - dessa ljuvliga barn!

De vackra små nyfödda bebisarna måste ju få ett kort!

I år verkar det som det blir en ny babyboom ibland kompisarna. Jag har redan 5 kompisar som väntar tillökning. Då får man vara lite förutseende och scrappa lite kort.

Jag köpte denna söta stämpel hos Magnolia i Oktober och det var roligt att få användning för den.

Jag älskar ju lila och så här blev det första kortet. En pärlemoglimrande cardstock som bas med ett ljuvligt Maja Design papper. En kakservett är alltid härligt. Kanterna på pappret är ruggade, chalkade med distressdynan walnut stain. Alla kanter är sydda på symaskin.

Lite blommor och en knapp från samlingen. Två nästan "genomskinliga" blad som jag fått av min kompis Anna.

Så här ser motivet ut på lite närmare håll. Härliga stickles på de söta spetskanterna och vingarna. Ett par halvpärlor pryder kanten.

En liten tag med massor av kramar.

Nästa kort är lite rosa/gul/grönt. Samma princip på detta kort.

 Gillar de söta pärlbanden som jag fått av min kompis Anna.

En bild igen som inte vill ligga ner.... Har målat denna kartongbit med vit crackle paint och direkt strösslat lite härligt glitter över.

 Och en bild till som vill stå upp och inte ligga ner. Närbild på motivet.

En liten tag gjord av en die från Magnolia med lite band i hålet.

Det var dagens rapport!

/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar