söndag 29 januari 2012

TOMIC #34 - Ovalt kort med embossing

God kväll!

Idag delar jag med mig av mitt alster till Magnoliatävlingen TOMIC #34. Man ska göra ett ovalt kort och använda sig av embossing.


Jag använde mig av ovala dies i big shoten för att göra ett stafflikort. De blir inte så stora i de mallarna jag har så det fick bli en mini-Tilda som motiv. När det inte blir så stort så fäste jag tagen i ett hål för det var svårt att sticka in den och veta att allt höll ihop fint.


Lite närmare vy av kortet. Båda stämplarna är från Magnolia. Jag har embossat "30år" med guldpulver.

Satt en del blommor som dekoration samt "stopp" så att kortet ska stå fint. Här ser man även att jag har embossat det vita pappret på kortet samt chalkat kanterna med distressdynan walnut stain.

Tagen kommer från Magnolia, chalkat kanterna, satt lite natursnöre och floss med en charm. Fäste kortet med ett sidenband. Har embossat "Grattis" i guld på tagen.

Lite närmare bild av embossingen av pappret.

En närmare titt på mini-Tilda i sin lila skrud. Paketsnöret har jag målat guldigt med hjälp av en stämpeldyna och duttat lite och blandat i lite vatten så det går att måla med. Stickles på Tildas kjolkant och runt halsen. Kanterna sydda och lite lila cardstock bakom och självklart en liten halvpärla.

Detta är mitt bidrag till TOMIC #34 - Make an Oval card with embossing


Over and out!
Rebecka

2 kommentarer:

  1. Jätte härligt kort!
    Kram Pyssel Pia

    SvaraRadera
  2. Hej Tjejen

    Vad kul att du embossar lite, brukar ju vara min favorit. Supersnyggt på det vita pappret.
    Kram

    SvaraRadera