torsdag 19 januari 2012

Simsalabim - fler julkort!

Hej alla glada!

Visst är det skönt att julen är över! Varje år längtar jag till första advent för då åker julpyntet fram, granen kommer tätt därefter och står till Knut. Härlig musik flödar ur radion och gott julgodis tillagas.

Men det är också skönt när julen är över och man packar ner den i lådorna och får ställa tillbaka saker på sin vanliga plats igen.

En liten rapport om lite enklare variant av julkort som jag gjorde i år.


Ett stafflikort med ett skoj papper som var så fint att man inte behöver ha flera lager på varandra. Snögubbsstämpeln har jag stämplat hos min kompis Anna.

Målat den lite enkelt med distressfärger. Användt puffy velvet för att göra lite "snö".

Pyntbär, blad, blommor och en liten nål som pryder kortet.

Körsbärsblommorna är så fina, fäster de stora blommorna med limpistol för att de verkligen ska sitta fast. Spetsblomman tror jag att jag köpte på Bokia faktiskt.

En liten kram i ena hörnet!

Lyfter man på den stående delen så finns det en ficka med ent tag i med vår lilla hälsning.

Dessa änglar...underbart! Pappret var nyhet från Maja Design som jag inte kunde motstå när jag var och shoppade på Pyssla Mera i Trollhättan. Även pappret som jag har kört i MS-kantstans var ett text papper som man inte kunde motstå. En liten kakservett i bakgrunden.

Papperskanterna är ruggade och chalkade med walnut stain distressdynan. Härliga blommor och pyntbär pryder hörnet.

Lite halvpärlor pryder andra hörnet.

Har läst hjälpmenyn om dessa dumma bilder som inte vill bli rätt i bloggen, det övergick mitt sunda förnuft just den dagen att förstå mig på tekniken så en del bilder får helt enkelt vara på sne!

Här är också Maja Design papper så klart med dessa ljuvliga änglar!


Samma princip på detta kort!


Denna roliga lilla figur har jag embossat hos min kompis Anna. Fäst honom på lite röd cardstock som matchar det mönstrade pappret och sedan lagt 3D-kuddar bakpå. Den ljuvliga spetsen har jag fått av min kompis Veronica. Blandade blommor från samlingarna.


Det var allt för denna gång. Kanske kan insperera någon till nästa jul!

/Rebecka

1 kommentar: