onsdag 4 januari 2012

Magnolias lilla alv - födelsedag nalkas!

Hallå!

Ett litet beställningsjobb kom in och då fick jag chansen att använda min nya stämpel från Magnolia med en söt liten alv. Det var Marie som ville ha ett födelsedagskort till sin scrappande kompis Maria och då är det extra roligt att göra kort.

Gul/Guld glimrande cardstock som bas. En röd cardstock med mönstrat papper ovan på det. Kanterna är chalkade med distressdynan walnut stain samt sydda på svärmors symaskin.

Målat den lilla alven med distressfärgerna. En söt textstämpel är fäst på baksidan.

Här ser man hur jag har sytt kanterna.

Blad, pyntbär, blommor och en liten knapp från samlingen pryder ena hörnet av kortet.

Vet inte varför en del foton vägrar vara roterade när man importera dem här....suck. Så här blev insidan.
Hörnet är prytt med lite band och en söt charm.
På baksidan har jag stansat ut papper med hjälp av min Big shot, chalkat kanterna med distressdynan walnut stain.

Maria hörde av sig till mig och hon hade blivit glad för kortet. När man själv scrappar så är det inte alltid att man får scrappade kort tillbaka så det brukar bli uppskattat.


/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar