tisdag 10 januari 2012

Scrapkurs i Halmstad - 5 vikningar

Hej där!

När jag fyllde år fick jag en present av min kompis Anna, en scrapkurs i Halmstad med henne. Vi skulle få lära oss 6 vikningar. Jag kan säga att det blev bara 5 för hjärnan hade slutat att fungera för oss alla och det sista projektet gav jag upp och åkte hem, det tar ju trots allt 2,5 timme att köra och det var en söndag.

Första vikningen var en form av ljuskort. Lite enklare variant men väldigt fin "gå bort" present. Ett underbart julpapper använde vi också.

Det andra projektet var en form av "bok-vikning" blir som en liten ask man kan använda till en liten present. Nu är ju detta bara stommen och inte något vidare papper som var snyggt och inget pynt.

Så här såg insidan ut. Ganska häftig men lite knölig att göra.

Det tredje projektet var en liten korg. Helt ok att göra men kanske inget man har användning för så mycket. Det är om man ska ge bort lite godis eller något till jul kanske.

Det fjärde projektet var en ask igen fast den ser ut som en resväska. Lite pillig att göra och kändes lite instabil. Men det är klart att om man gör den med eget material kanske den blir lite bättre.

Det sista projektet var en annan bra "gå bort" present. En tändsticksask. Underbart sött papper som jag faktiskt har köpt in mer av. En fin julstämpel också.

Så här ser asken ut från sidan. Lite små band-snoddar att dra ut tändstickorna med. Denna har jag faktiskt gjort en gång efter kursen (kommer väl i en rapport snart).

Kursen var kanon rolig och jag tackar Anna så mycket!!


/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar