torsdag 12 januari 2012

Julkort med Magnoliamotiv - underbart!

Härliga Magnolia!

Jag tröttnar aldrig på de härliga Magnolia stämplarna. Här nedan finner ni ytterligare några julkort jag gjorde till mina vänner.

Vit cardstock som bas, därefter en röd cardstock med ett mönstrat papper. Kanterna är ruggade och chalkade med walnut stain dynan. Kanterna sydda på svärmors symaskin. Pappret med "tipp, tapp..." har jag stämplat själv. Tagen är bara för syns skull och en liten kakservett bakpå.

Lite härliga blommor, pyntbär och en charm. Denna julen har jag och limpistolen varit goda vänner för en del blommor har varit stora och då funkar det bäst.

I andra hörnet har jag den härliga tagen i trä som jag köpte på Blomsterlandet. Lite blommor pryder givetvis kanten också.

Här ser man motivet lite närmre. Har provat något som heter puffy velvet. En penna man duttar med lite och sedan ska det torka och därefter värmer man med värmepistol så puffar det upp lite snöliknande puffar. Lite stickles för att glittra till det lite också.

Denna dumma blogg. Jag roterar bilden i utforskaren så den är rätt. Sen importerar jag den här och då vrider den sig igen OCH då finns det ingenstanns att hitta en "rotera din bild" knapp....Grrr. I alla fall....
Ljuvligt papper från Maja Design. Spetsen är från Veronica. Kanter ruggade, chalkade och sydda.

Ljuvliga Tilda! Hon är så fantastiskt söt och rolig att måla. Lite härliga stickles. Stjärnan har jag tagit en guldfärgad stämpeldyna och duttat lite i färgpaletten och spätt med lite vatten för att kunna måla med det. Lite halvpärlor får pryda kanten!

Blommor och en charm...


Det var allt för denna gång!

/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar