lördag 7 januari 2012

Fler julkort att rapportera

Hallå!

Idag blir det ännu en julkortsrapport, dessa kort är något enklare variant. Man måste variera sig då man inte har all tid i världen. Men tro inte att dessa går på 10 min heller för det är en del småpill att göra och för det ovana ögat är det kanske svårt att fatta vad det är som tar tid...

Denna underbart söta tjej hittade jag på baksidan av ett papper som jag användt, och jag hade lyckats att inte skära henne mitt itu. Den kunde inte förfaras utan fick bli ett fint julkort till lillebror - han behöver en söt flicka att titta på...

Några rosor. Nöten fick jag av Veronica som är nyfrälst scrappare (oups, jag lyckades dra ner henne i träsket...).

En liten bit akvarellpapper med en stämpel med lite luft under blir en fin effekt i hörnet.

Detta kort är kanterna ruggade och chalkade med distressdynan walnut stain, som de flesta av mina kort.

Var och handlade på Blomsterlandet, då fann jag dessa "God Jul" tagsen i trä. Det kunde jag inte motstå.

En söt stämpel som kompisen Anna innehar. Den har jag embossat hos henne och fick pryda detta kortet.

Detta kort fick en annan vikning för att variera sig lite, har gjort den överlappad och satt en bit kardborrband som fäste. Pappret var så glittrande och fint att jag inte ville rugga kanterna.

På insidan har jag tagit en bit akvarellpapper och stansat ut i min Big Shot en form som jag fäste.

Ett annat kort som jag glömde fota innan jag hade packeterat det, men då får ni ju se hur fint det blir i cellofankuvert. Härliga blommor och en handgjord spets som det skar i själen att klippa i...men bättre det blir användt än att det bara ligger. Ingen som gör hemsydda kuddfodral nu för tiden ändå...

Tjingeling!

/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar