tisdag 17 januari 2012

Teljuskort fast med godis - Maja Design papper!

Halloy igen!

Teljuskort är väldigt fint och roligt att ge bort, detta blir mitt andra försök. Det tar ju en hel del tid att sätta ihop alla delarna men samtidigt är det väldigt roligt att pussla. Detta teljuskortet gjorde jag istället som ett godisfylltkort, ni ska kolla insidan. Det gav jag till svärmor som en liten present som tack för att hon passar lilla Signe åt oss. La också i ett par enkla örhängen, det uppskattar hon att få.

Så här blev framsidan. Cardstocken är stansad med kantstans. Motivet är Bildmålarnas motiv. Pappret som pryder framsidan är underbara Maja Design som jag bara älskar. En liten kakservet i bakgrunden.

Motivet i lite närmare vy. Har satt lite stickles på klänningen för att blinga till det hela, självklart ska vingarna och blommorna ha lite bling. Några halvpärlor satte jag på kanten.

Några rosor uppe i hörnet som har fått lite rosa glimmermist sprayat på sig. I bakgrunden har jag gjort en tag av en Magnolia die som jag satt lite snöre och en charm i.

Blommor, knapp och blad i nedre hörnet. Lite rosa stickles på den stora blomman och glimmermist på de små.

Insidan till vänster har vi en liten ficka där en tag med hälsningen finns. Som ni ser är alla kanter chalkade med distressdynan walnut stain.


Här ser ni boxen från sidan.

Om man gör ett teljuskort så är hålet öppet men om man ska lägga godis inuti måste de ju stanna kvar. Därför fäste jag ett gelantinblad som fönster vilket ger en mönstrad och snygg effekt. Lite Geisha godis, Mums!

Baksidan satte jag bara fast en bit akvarellpapper som jag har stansat med en vanlig hörnstans, chalkat kanterna och stämplat en "Handgjort" stämpel på. Det gör jag på alla mina kort.

Här hittar ni beskrivningen hur man gör ett sådant här teljuskort.

Det var dagens rapport!

/Rebecka



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar