söndag 29 juli 2012

Julkort med bild och crackle paint

Så var jag där igen...Julkort!

Det är ju så trist sommarväder så man kan ju lika väl scrappa på sin fritid. Jag hade lite söta julbilder som jag ville scrappa upp. Alla bilder har jag penslat genomskinlig crackle paint över, det ser ni mer noga på ängeln nedan.

Vit cardstock som bas. Ett Maja Design papper från sommar kollektionen, fast jag tyckte att noterna passade så bra till ängeln och jag gillar julkort som inte är så "juliga".
Papprets kanter har jag ruggat och chalkat med walnut stain dynan. Kakservetten fick också lite chalk.

Här ser man den genomskinliga crackle paint'en lite bättre. Ger bilden lite äldre känsla.

En söt liten flicka tittar fram. Pappret är köpt på Ge-Kås i Ullared. Spetsen kommer från mina gömmor.

På detta kort har jag en lite större kakservett. Ostduk bakom bilden här också.

Ett stafflikort som jag har gjort med hjälp av min Big Shot stansmaskin.

Sista kortet. Samma stil.


Tjingeling för idag!

/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar