onsdag 18 juli 2012

Julkort: Z-fold card och shaker cards

Jul, jul strååååålande juli....

Så har jag ännu igen scrappat julkort! Idag ska jag visa ett Z-fold card och två shaker cards.

Brun cardstock som bas (12 inch lång, valfri höjd. Biga på 6 och 3 och vik). På framsidan har jag en härlig jultextstämpel som jag har stämplat hos min kompis Emelie. Motivet har jag målat med promarkers och gul gelpenna. Kanterna är chalkade i rött. Motivstämpeln är min kompis Annas.

Jag gillar denna vita långa pyntsaken. Lite enkel dekoration och hjärtat är en knappnål.

Insidan ett senapsgult julpapper och ett brunt band som jag har köpt på Börjes i Tingsryd.

Ett enkelt shaker card. Brun cardstock som bas och ett glittrigt julpapper. Ett äggskalsfärgat band med guldkant. Skylten har jag böjt kanterna mot en pensel så de lockar sig lite. Ett granmotiv inuti själva "shakern" och jag har satt röd stickles på julkulorna. Fyllt den med grönt glitter, lite pärlor och guldstjärnor.

Fina körsbärsblommor, en ros, en rihnestone, blad och pyntbär. Pyntbären kommer från en ljusmashett som jag har delat isär. Inköpt på Växthuset i Lilla Edet. Här ser man även lite närmre på själva shakern.

Shaker card nummer två är i form av ett stafflikort. Ett härligt mönstrat julpapper, inköpt i Ullared. Bandet från Börjes. Julblommorna har jag fått av min kompis Anna. Hjärtat har jag stansat hos min mor.

Detta shaker card'et har jag tagit en fin julbild och klippt till. Fyllt kortet med vitt glitter, röda stjärnor och små små glaskulor. De har jag köpt på Växthuset i Lilla Edet.


En pärlemoglimrande cardstock som bas. Detta pappret är för härligt för att det inte är så där "ill-jul-rött" och för att det givetvis är massa glitter på. Lite vita blomster och en metalljulgrans-charm.

Skylten är gjord av kartong, sen har jag målat den med cracklepaint. På insidan har jag fäst ett pärlemoglimrande papper från Bokia. Som jag sedan har satt bokstäverna "God jul" ovanpå. Därefter har jag tagit 3D-glaze ovanpå insidan.
Tips! Man kan hitta bra scrappmaterial i många andra butiker än scrappbutiker. Typ blomsterhandel i detta fallet.


Tack för idag!

/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar