fredag 13 juli 2012

Pysseldag med Linda

Dags för en heldag med Linda!

Då så. Tog mig ner till Linda utanför Kungälv med massa scrappsaker och lille Nils under armen. Vi packade upp på köksbordet och skulle sätta fart. Men som vanligt vill inte Nils att jag ska scrappa. Han fick låna en babysitter hos Linda och den hade ju ingen båge över sig med massa roliga djur att prata med. Så det tog ett tag innan han slog igen ögonen och jag fick sätta igång och scrappa.

Sen blev det lite gjort och Linda ville få sin stora bebismage målad också. Jag informerade henne om att inte ha för höga förväntningar för jag är ingen konstnär...

Ett dubble z-fold card till. Som sagt, jag har snöat in lite på dem. En härliga blå cardstocken som jag gillar så mycket också. Och grädden på moset - Maja Design papper!

 Så här blev insidan också.

Sen ville jag göra ett kort som passar till något större flickbarn och då hade jag detta glittriga pappret med skor och glasögon. Det fick bli ett criss-cross kort.

Lyfter man ut insattsen så hade jag klätt insidan med prickigt papper.

Ett gäng härligt chockrosa blommor passade till detta pappret. En charm, lite bling bling och rosenknoppar.

Detta kort hann jag bara skära till materialet åt men inte scrappa ihop utan det fick jag göra hemma sen. Embossade hjärtat hos Linda.

Sen blev det ju dags att måla magen. Linda hade köpt in ansiktsfärg som jag gjorde mitt bästa med.

Sett från ena sidan.

Linda är tokig i grodor så det fick bli en liten groda också. När jag målade honom började bebisen sparka precis där, den kanske tyckte att det kittlades!?

Pysseldagen kom till sitt slut och vi åt en god middag innan jag begav mig hemmåt med lilleman.


/Rebecka

1 kommentar:

  1. Åh, den målade magen blev ju underbart fin!!! Störtskön groda. Korten är som alltid väldigt vackra, så de kommenterar jag inte närmre den här gången. ;)

    SvaraRadera