söndag 8 juli 2012

Minikort med minimotiv!

Goddagens i lingonskogen!

Nu har jag pysslat lite småkort igen. Det är så skoj och göra det, vet inte varför jag tycker det är så skoj. De är perfekta till det lilla paketet, blomman eller vinflaskan man ska ge bort.

Vit cardstock som bas. Maja Design papper som jag ruggat och chalkat kanten på. Sydde runt också för det gör det hela lite finare också. En jättesöt spets längst ned. Ett fång med blomster som jag har snott lite sidenband runt stjälkarna på. Bladen har jag stansat ur lila cardstock.

Lite chockrosa baspapper. En bit rispapper som jag har rivit. Stämpeln är från min kompis Emelies gömmor, motivet har jag målat med promarkers samt en gulglittrig gelpenna. Blommorna har jag bytt till mig av Maria och bladstansen är min mors. Det är bra att ha kompisar som scrappar!!

Samma motiv. Maja Design papper igen med ruggad och chalkad kant. Lite blommor.

Chockrosa papper igen. Här har jag torrembossat ett vanligt ritpapper så blir det så fint mönster. Motivet är målat med promakers och gul gelpenna.

Insidan ser ut så här. En enkel rund utstansad cirkel.

 Detta söta grodmotiv har jag stämplat hos min kompis Emelie. Så de ville jag scrappa något med och eftersom motivet inte var så stort så fick det bli till småkort.

 Kvack kvack!
Målat med promakers och gul gelpenna.

Det var denna rapport!


/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar