torsdag 17 januari 2013

Ett lucia kort till....

Hej!

Varje gång jag sätter mig för att skriva ett inlägg så tänker jag på att jag måste ta mig tid att göra lite beskrivningar nån gång. Vet själv hur trött man blir när man googlar runt på nätet efter roliga kortvikningar eller liknande. Nog hittar man bilder på kortet men ingen enkel vettig beskrivning och definitivt inte alltid i ett utskriv-vänligt format. Så gör jag själv likadant....trött jag blir. Men tänkte ha något klart innan ScrapMaran i Upphärad i mars.

Dagens kort är ett enkelt 6x6 inch i brun cardstock. Det mönstrade pappret kommer från Magnolia i Borås, kanterna har jag ruggat och chalkat med distressdynan walnutstain. Stämpeln är givetvis också från Magnolia i Borås och är en bra "nybörjar" stämpel för det är inte så mycket att måla.

Här ser ni Lucia Tilda på närmare håll.

Lite julrosor, blad, tag, bruna rosor, ostduk och en metallcharm iform av en ren.


Scrappa så det blöder!


/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar