onsdag 2 januari 2013

Tilda mini-world i grönt och lila

Helloooo Mini-Tilda!

De är ju så sööööta de små mini Tildorna. Jag använder dem på tok för lite. Många kan tro att bara för att motivet är litet så går det snabbare att måla. På tok fel. Det är pilligare och man måste måla precis lika många gånger på de små som stora motiven. Det enda är väl kanske att det går åt lite mindre med färg.

Här har jag gjort ett litet kort med en övervikt kant. Satt en magnet mellan det mönstrade pappret och cardstocken så den är dold och håller kortet stängt. Den fina kanten är utstansad av en Magnolia die som min kompis Veronika har. Det mönstrade pappret är Maja Design.

Här är Tilda motivet i närmare vy. Kjolkanten och tårtdukskanten har jag satt lite stickles på.

De stansade bladen har jag stansat av Annas bladstans. En nål med en pärla runt och en blomma som pynt.
Ett lila kort är aldrig fel! Mörklila cardstock och en bit vit cardstock innan det härliga Maja Design mönsterpappret. Ett härligt mörklila sidenband och lite blommor.

En lila version av samma motiv som ovan. Visst e hon söt!?


/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar