söndag 13 januari 2013

Tilda mini-world och rolig kortvikning

Hejsan!

Nu börjar jag nästan komma ifatt med korten fast det är fortfarande kvar några inlägg innan jag visar hur det såg ut på julmarknaden den 1 december. Nu har jag även också bokat in en ny ScrapMaraton i Upphärad, det ska säkert bli lika roligt som förra gången!

Dagens kort är med ett Tilda mini-world motiv, hon e för söt med sina hjärtan staplade på varandra. Kortvikningen har jag gjort en gång tidigare och den är också himlans rolig att göra, lite meckigt att skära till ett fint hål men så får det vara.

Vit cardstock som bas och röd ovanpå. Ett härligt mönstrat papper med rosor på. Kanterna är ruggade och chalkade med distressdynan walnut stain.

En bit spets vid kanten med en röd pappersblomma och ovan på en vit gardenia.

Till själva pappersbandet (som man klämmer fast under kanten på den röda cardstocken) har jag stämplat en söt stämpel från Magnolia. Hjärtanen här utstansade med en stans jag har köpt på Börjes i Tingsryd för 18.95kr (överkommligt...).

I det andra hörnet fick det bli en vit pappersblomma med en röd ros ovanpå. Samt en söt metallcharm.

Motivet i närmare vy. Tilda har fått stickles på kjolen.

Insidan fick bli så här!


Det var dagens rapport!
/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar