fredag 11 maj 2012

Gate fold card till mor på hennes födelsedag!

Hej hallå!

Idag ska jag visa kortet jag scrappade till min mor. Vi slog ihop hennes födelsedag med morsdag och köpte en Big Shot stansmaskin. Jag har ju dragit ner henne i scrap-träsket...oups! Hon har alltid varit kreativ och pysslade massor när vi var små, sydde kläder/dockkläder, pysslade med filt, gjorde gipsfigurer...ja allt möjligt! Så det var inte konstigt att hon fastnade för scrapping oxå när vi hade pysseldag i garaget förra året.

Saken var den att mina föräldrar och lillebror skulle åka till Malaga när mor fyllde år så det var lite pusslande. Jag ringde och beställde maskinen i en scrapbutik i Växjö som min lillebror Henrik var och hämtade och gömde hemma hos sig. Jag skickade detta kortet till Henrik som han skulle ta med sig till Malaga.

Så här ser kortet ut i sin helhet. Lila cardstock som bas. Kanterna på pappret har jag ruggat och chalkat. Det lila bandet har jag tagit på insidan av papprena.

Uppe i hörnet satte jag en grattisskylt som jag stämplat på akvarellpapper (300g) och chalkat kanterna, vikt upp två av hörnen. Lite blommor och bling samt en charm.

I det nedre hörnet hamnade det pyntbär, en ring med pärlor och lite blommor.

Så här blev kortets insida. Satte givetvis en bild på en big shot i kortet och det gjorde nog att det kliade i mors fingrar med tanke på att hon var i Spanien och maskinen hemma.
En liten närbild på Tilda som jag har maskat så att hon blir sittandes på tårtan. Jag har målat med distress ink färgerna på 300g akvarellpapper, sytt kanten och satt lite gröna halvpärlor på kanten.

Gissa om mor blev glad!!

Tjing,
Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar