måndag 14 maj 2012

TOMIC #49 - BINGO

Hej!

Nu så, la upp detta inlägget igår men eftersom vi hade strömavbrott så var bilderna inte så bra och jag hade inte så mycket tid att skriva för jag var hos svärmor och la upp inlägget (som hade ström).

Detta alster tävlar jag i Magnolias tävling TOMIC #49 - BINGO.
Jag har valt BINGO bricka: GLITTER - MAGNOLIA PATTERNED PAPER - BUTTERFLIES

GLITTER hittar ni: Fjärilen har glimmer mist, rinestones, swirl har stickles, Tildas tröja och rosett har stickles.

Nu så ska jag berätta lite om mitt lilla alster.

Jag har valt en vit cardstock som bas och bigat på 3 och 6 inch. Magnolias söta papper har jag prytt kortet med som jag har ruggat och chalkat kanterna med distress ink dynan walnut stain.

Pappret på insidan är kanten stansad med Martha Stewarts kantstans. Jag har chalkat kanterna med distress dynan. Stämplat en swirl med samma dyna och sedan satt stickles på för att glimma till den.

Motivet är egentligen en påskstämpel men det struntar jag i för Tilda är så söt när hon kramar den lilla kaninen. Jag har maskat in gräset och satt dit en liten svamp. Målat på 300g akvarellpapper med distress ink färgerna. Håret har jag givetvis tagit lite guldglimmer i och tröjspetsen och rosetten i håret har fått stickles.

Dessa ljuvliga körsbärsblommor! Rosorna har också fått stickles på sig. Ett par blad i bakgrunden som jag har stansat ut hos min kompis Emelie. Några rinestones i hörnen.

Fjärilen har jag stansat ut på 160g akvarellpapper. Målat med distressfärgen "Spun sugar" och därefter sprayat med glimmermist. Ett par rinestones som extra bling på ryggen.


Det var mitt tävlingsbidrag!

/Rebecka

1 kommentar:

  1. What a beautiful card! Thanks for joining us at TOMIC!
    good luck!
    Neline

    SvaraRadera