onsdag 9 maj 2012

Nils Rask - Välkommen till världen

Hejsan!

Dagens inlägg kräver lite mer bakgrundsinformation innan jag visar dagens alster. Jag jobbar ju på ett företag som finns globalt och har många kollegor i andra länder. Vi har jobbat ganska tätt genom åren med vårt kontor i Nederländerna. När kollegor där fick barn skickade de kort till vårt kontor med info om den nyfödda och oftast en liten bild också.

Detta tyckte jag var en väldigt trevlig tradition. Ett sätt att visa upp den nyfödda för nära och kära ganska snart efter den är född. Jag som de flesta har släkten utspridd och vissa kusiner träffar man inte på år och dar, och därför skoj för dem att få en bild på barnet.

När jag fick Signe 2010 så valde jag att använda mig av en reklambyrå som jag jobbat med via arbetet. Jag har fotograferat det kortet också så ni får se det med. När jag fick Nils hade jag ju fastnat i scrapträsket rejält och ville därför scrappa hans kort.

Framsidan av Signes kort. Tog ett kort på hennes fötter och bilden gjordes om till svartvitt.

På insidan satte jag ett foto som jag hade beställt och vi tryckte informationen om Signe, så som födelsedatum, vikt, längd mm.

Så här blev Nils kort. Jag älskar ju lila. John tyckte det var för "flickigt". Ja, ja...jag är flicka och jag gillar lila! Ett pärlemoglimrande grundpapper som jag stämplat "Välkommen till världen" på. Stansat ut i Big Shoten en vit rundel och en lila. På den lila har jag embossat en stämpel från Magnolia med silverpulver. Sedan prydde jag det med två blommor och två halvpärlor.

På insidan blev det ett papper med Nils info samt ett foto som jag beställde.

Visst är det en trevlig tradition!? Det blev 43 kort totalt och jag hade att pyssla med ett tag. Lite jobbigt när värmepistolen pajade mitt i allt...

Ha det gött!

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar