tisdag 22 maj 2012

Grattiskort till en man - Roy blir 40 år!

Hej!

Min sambos bror har fyllt 40 år och kalas ska det bli. Roy ska få en jägarexamen i present ifrån sin familj. Jag fick äran att scrappa ett kort till honom och så här blev det.

En härligt blå cardstock som bas. Mönstrat papper som jag ruggat och chalkat kanterna på. Rundlarna har jag stansat ut på min bigshot. Stämpeln är från Magnolia. Hörnstansen är Martha Stewart.

Så här ser Edwin ut i närbild. Liten söt festprisse med sina glas med bubbel. Jag har målat med distress ink färger på 300g akvarellpapper.

Blad, pyntbär och blommor. Man får inte blinga för mycket när det är till en man!

Bokstäverna kommer från Panduro. Fler blommor, charm och annat. Bandet kommer från...kläder! Ja ni vet de där jobbiga banden som de syr dit för man ska kunna hänga kläder på en galge utan att de ramlar av. Problemet är ju att de tittar ju alltid ut ur kläderna när man har dem på sig. Därför klipper jag av dem och återvinner dem i scrappingen. Jag ber även andra (som inte scrappar) att spara dessa banden till mig.  :-)

Hipp Hipp Hurra det är Roys dag idag!

/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar