lördag 26 maj 2012

Nils dop inbjudan

Snart dags för dop!

Nils kom till världen, jag fick min lille pojk. En flicka sedan tidigare, lilla Signe som har blivit så stor. Tänk vad fort tiden går. Det är inte länge sedan jag träffade John, 2007. 2008 köpte vi huset. 2009 förlovade vi oss. 2010 fick vi lilla Signe och nu är Nils här. Vilken förändring, inte länge sedan man var en bitter singelbrud mitt i storstaden. Flängde fram och tillbaka utomlands i jobbet och hade typ inget liv vid sidan av arbetet. Nu är ju allt viktigare än jobbet...barnen, sambon och Hålhagen.

Så, snart dags att döpa lille Nils. Jag är inte en väldigt religös person, mer andlig - tror på något större. Klockan är sent när jag skriver detta så jag känner mig något filosofisk. Dopet är en väldigt fin händelse tycker jag, man välsignar det nykomna barnet - hälsar den välkommen till jorden.

Vi kommer inte ha ett dop med massor av folk, bara de närmaste familjemedlemmarna och vänner.

Det fick bli ett ganska enkelt dopkort för jag hade kort om tid att få ut dem och juni är en upptagen månad för många så det fick gå undan lite.

En vit slät cardstock som bas. Stämplat "Inbjudan" med en ljusblå färg. En blå cardstock som ram. Embossat en söt barnvagnsstämpel där jag har chalkat kanterna med samma blå färg som stämpeln.

Nils Rask ska döpas!

/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar