måndag 24 december 2012

Edwin med blomma

Hejsan!
 
Idag visar jag ett kort jag har gjort för en kille/man. 
 
Vit cardstock som bas. Mörkbrun cardstock bakom det mönstrade pappret. Det mönstrade pappret är kanterna ruggade och chalkade med walnut stain dynan. Runt kortet har jag satt ett pappersband där jag har stansat kanten med Fiskars kantstans. Sedan gjort hål och trätt igenom ett mörkblått band och knytit rosett.

 Pyntbär, körsbärsblomma, rosor och en knapp som pynt.

På insidan har jag fäst själva motivet på mörkbrun cardstock och gjort det som en ficka. Där har jag stuckit ner en tag som man då kan skriva sin lilla hälsning. Det är lite skoj att pynta korten på insidan också.

Valde att måla Edwin i helbrunt. Blev väldigt nöjd med det.


Tjo och tjim!
/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar