söndag 30 december 2012

Tilda på staket - maska stämplar (masking several stamps)

Hej!

Idag ska jag visa ett kort med maskat motiv. För er som inte scrappar innebär det att man sätter ihop 2 eller flera stämplar. I detta fallet är flickan en stämpel och staketet en annan. Då stämplar man först flickan på en post-it lapp och skär eller klipper ut henne. Sedan stämplar man henne på ett akvarell papper, täcker över henne med post-it lappen och stämplar sedan staketet över henne. Sen drar man bara bort post-it lappen och flickan sitter helt plötsligt på staketet.

Det kan ibland vara lite svårt att få till det rätt. Jag brukar då ta en blyerts penna och dra streck utmed där jag vill att staketet ska vara. Sen ritar jag streck på mitt akrylblock, som jag sätter staketet på, med en tuschpenna så att man ser vart staketkanten är. För när man väl vänder på den stämpeln så vet man ju inte exakt vart kanten går. Sen är det bara att sudda ut blyertsen och tuschen går ju bort när du rengör stämpeln. Hoppas ni fattar vad jag menar. Man kan ju maska in hur många motiv man vill, enda regeln är - det motiv du vill ha främst stämplar du först!

Min favoritblå cardstock som bas. Ett härligt mösterpapper där jag har utnyttjat både fram och baksidan. En kakservett sticker fram, en swirl vid sidan och lite blomster.

Här är en bild på lite blommor. En metallcharm med en korg med blommor.

Motivet i lite närmare vy.

Insidan satte jag en grattisstämpel.


/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar