lördag 29 december 2012

Jul-Tilda med paket bakom ryggen

Halloy!

När jag gjorde detta kortet så gjorde jag det i syfte att ha med på julmarknaden i Upphärad den 1 december. Layouten fann jag i Magnolias tidning och ville testa den. Jag gillar verkligen att göra julkort som inte är så "juliga" med julfärger och så. Så detta blev en snabb favorit!

Jag hade ju lite "tur" att just detta kortet såldes inte på julmarknaden så jag hade nöjet att i stället få skicka det själv, mina föräldrar fick ta emot det.

Vit cardstock som bas och därpå ytterligare vit cardstock som jag chalkat kanterna på. Det bruna mönsterpappret ovan på där. Sen gjorde jag två lösa rektanglar med blått mönstrat papper ovanpå vit cardstock, även där är kanterna chalkade. En kakservett i bakgrunden och två tags från Magnolias die. Lite spets i tagsen med natursnöre.

Motivet är från Magnolia och Tilda har fått lite blå stickles på kjolen och luvan. Detta motivet är härligt att måla, inte jätte krångligt men ändå lite söta detaljer.

Två metallhörn är ditklistrade. En ros med stansade blad.


Det var dagens visning!

/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar