torsdag 26 april 2012

40 år och Tilda gratulerar!

Tjena mittbena!

Idag ska jag dela med er ännu ett ljuvligt rosa kort med söta lilla Tilda med ballongen. Stämpeln är min kompis Veronika. Det är roligt när man kan låna varandras stämplar och inte behöva köpa alla själv.

Detta kort har jag gjort till min kusin Pernilla som blir 40år, Grattis!

Mörkbrun cardstock som bas och ett härligt spännande papper med glitter och rosa blommor, det har jag faktiskt köpt på Ge-Kås. Det mönstrade pappret har jag ruggat och chalkat kanterna med distressdynan walnut stain. Jag har fäst en tag bakom Tilda för syns skull och satt lite natursnöre och floss i hålet som håller en liten charm.

En närmare blick på Tilda. Hon har fått lite stickles på kjolfållen. Kanten är chalkad och sydd. Lite halvpärlor på kanten. Textstämpeln är också från Magnolia. Bakom akvarellpappret har jag satt rosa cardstock.

Blad och pyntbäret har jag köpt hos Magnolia. Den stora rosen tror jag att jag köpte på Pyssla Mera i Trollhättan. Rosenknoppen har jag bytt med Maria. Knappen är från samlingarna.

Skumbokstäver i brunt från Panduro som jag målat med rosa gelglitterpenna. Här ser ni även glittret i pappret.


/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar