onsdag 11 april 2012

Pyssla påskkort!

Kuckeliku!!

Att skicka påskkort är lite mysigt tycker jag. Började den "traditionen" förra året. Då skickar jag bara till mina mostrar/fastrar och närmsta sörjande. På insidan av kortet sätter jag ett litet foto på Signe.

I år valde jag att fokusera på embossing. Ljusgul cardstock som bas. Ett lite "sandfärgat" papper som jag torrembossade i min Bigshot och sedan chalkat kanterna med distressdynan walnut stain.

Två härliga kycklingar som jag varmembossade. Formen på det gröna pappret har jag stansat ut i Bigshoten. Pappret är fäst med 3D-kuddar.

En bit säckväv i bakgrunden, lite blommor, en knapp och en nål fick bli pyntet. Ett grönt band i bakgrunden som jag köpt på Börjes i Tingsryd.


Glad Påsk!

/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar