söndag 15 april 2012

Scrappa småkort av överblivet papper!

Hejsan hoppsan!

Nu har jag varit i farten igen i min lilla låda med rest-delar. Alltså här slängs inget papper! Man kan ju göra massor av småkort som man kan sätta i en blomma eller till en lite mindre present. Ska man ge en liten present så ser det lite konstigt ut att komma med ett kort i 6x6 inch!

Ett härligt Maja design papper på en bit cardstock. En enkel Tack stämpel. Vips så var det ett litet kort.

Även detta pappret tror jag är Maja Design, jag är ju lite tokig i hennes papper och vill inte slänga några bitar. Har satt ett band igenom så att man kan hänga det i en blomma.

Ha ha...ja ännu Maja Design...attans, jag köper faktiskt andra papper oxå!

Hm...även detta är Maja Design och går dessutom i lila som är en av favoritfärgerna...

Detta pappret är faktiskt inköpt på Ge-Kås i Ullared. Stämpeln har jag stämplat av hos en kompis Emelie. Man blir liksom trött på sina egna stämplar efter ett tag.

Så var vi tillbaka till Maja Design pappret igen. Flickan har jag stämplat hos min kompis Emelie och målat med distressfärgerna. You are so special stämpeln är från Magnolia.

De lila blommorna var lite svåra att placera för de var inte "uppåtstående" så jag lindade lite sidenband runt om så det blev ett fång av blommor och fäste med limpistol.

Pappret kommer från Bokia. Flickan som sagt har jag stämplat hos Emelie. Bladen är en stans jag har.

Här har jag torrembossat ett vanligt ritpapper och sedan stämplat en grattis stämpel över. Champange glaset har jag stämplat hos Emelie. Målat och satt lite stickles.

Nu e vi tillbaka på Maja Design papper igen! Rundlarna har jag stansat ut i min Big Shot.


Hoppas att detta kan hjälpa er kreativa scrappare där ute att ta tillvara på allt ert överblivna material och vara kreativa med det så att inget går till spillo!


/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar