måndag 23 april 2012

Stafflikort till Emma på 18 årsdagen!

Hej i stugorna!

Idag blir det uppvisning av ett nytt stafflikort. Granntösen Emma har gått och blivit stor - 18 år! Då fick jag ju möjlighet igen att scrappa ett kort. Lila är ju som sagt en av favoritfärgerna att scrappa med så jag hoppades att även Emma skulle gilla det.

En pärlemoglimrande cardstock i lila som bas. Maja Design papper som är ljuvligt. Kanterna har jag ruggat, sytt och chalkat med distressdynan walnut stain. Motivet har jag fäst med 3D-kuddar.

Här ser ni Tilda med ballong i lite närmare vy. Jag har målat med distressfärgerna. Tilda fick örhängen för Emma har ofta pärlörhängen själv så det passade. Jag har sytt kanten och fäst den på lite lila cardstock, pyntat med några halvpärlor.

Lite härliga blommor, blad och pyntbär. En spets i bakgrunden och en nyckelcharm.

Tösen skulle ju ha lite pengar också och jag tyckte det var häftigt att rulla ihop 100-lapparna och fästa som pynt på kortet. De är ju glimrande fina också!

En liten tag nedstucken i fickan med vår hälsning. Die från Magnolia.

Emma blev glad för kortet och hade med spänning väntat vad jag skulle scrappa till henne!


Over and out!
/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar