söndag 1 april 2012

Magnolia mini world Tilda och scrappa med överblivet material

Hejsan!

När man får mindre bitar över av cardstock och mönstrat papper man tyckte var fint då kan man inte bara kasta det. Jag brukar göra småkort av dem, sådana som man kan sätta i en blomma eller till en lite mindre present.

Likaså de härliga Magnolia stämplarna "Mini world" har jag varit lite kass på att använda så idag visar jag en av dessa.

Pappret är faktiskt inköpt på Ge-Kås i Ullared och har härligt glitter på sig. Det blå bandet tyckte jag passade så fint jämte den vita glitter randen på pappret. Bandet har jag fått av en kompis Maria som också scrappar. Kanten på pappret har jag ruggat och chalkat med distressdynan walnut stain.

Här ser ni Tilda målad med distressfärgerna. Lite stickles på hennes fåll på kjolen samt servetten på brickan. Ett par halvpärlor i rosa på kanten. Kanten är även sydd på symaskin samt chalkad med distressdynan walnut stain.

Vita blommor som jag har satt en rosa brad i mitten. En liten rosa blomma, knapp och blad. Sen var allting klart och ett litet lagom stort kort är färdigt att ges bort till någon.


Detta kortet ville svärmor ha för att skicka en liten present till sin syster.


Tjing,
Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar