onsdag 20 juni 2012

Återvinn allt! Scrappa småkort!

Hejsan!

Jag har vid flera tillfällen visat er småkort. Jag tröttnar aldrig på att göra dem. Det är inte det att en del av dem tar kortare tid, ibland är det tvärtom för det blir lite "pilligare". Men jag gillar tanken på att ta tillvara på alla pappersdelar. Inte bara kasta. För er som inte scrappar och läser detta så kostar ett mönstrat papper (12x12 inch, ca 30x30cm) någonstans mellan 12-14kr styck. Så att bara kasta iväg lite "slattar" tycker jag är onödigt.

Jag hade fått lite material av min sambo när jag började scrappa, bla denna björn och nedan hjärta. Har inte riktigt vetat vad jag skulle göra med dem men så här blev det. Passar ju bra som babykort till en liten present.
Det vita pappret som bas är köpt på Bokia.

En kärleksförklaring kanske? Maja Design är det mönstrade pappret och de älskar jag bara! Hjärtat är fäst med 3D-kuddar.

Fiskars kantstans. Maja Design papper. Liter blommor och bär.

Ännu ett Maja Design papper. Lite halvpärlor och en speciell blomma. Kanten är ruggad och chalkad.

Samma papper. Sytt kanten. En söt bit spets. Stansat blad i lila. Lite härliga blommor som jag snurrat sidenband runt som en bukett.

Ett liggande "småkort". Stämpeln kommer från Magnolia i Borås. Charmen kommer från Börjes i Tingsryd. Här  har jag chalkat kanterna med distressdynan faded jeans.

Maja Design papper igen! Stämpeln från Magnolia. Fäst kortet med en liten bit kardborrband. Lite rosor och rosenknoppar.

Sista kortet har ett målat motiv, visst e han söt lilla ankan med blomman. Jag har sytt kanterna. Det mönstrade pappret (tror att även detta är Maja Design) har jag ruggat och chalkat kanten på också.


Det var denna rapport!


/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar