tisdag 12 juni 2012

Studentkort - Fanny!

Sjung om studentens lyckliga dar...

Så var det dags igen för ett litet beställningsjobb. Annelis syskondotter Fanny skulle ta studenten och då ville hon ha ett kort. Jag gillade att göra z-fold kort så jag fortsatte med det!

En vit cardstock som bas (6x12 inch, biga på 6 och 3 inch). Ett gult pärlemoglimrande papper och sedan ett blåmönstrat papper från Maja Design. Kanterna på det mönstrade pappret är ruggat och chalkat. Ett fint naturband med "Student" på satte jag i kanten, inköpt på My Cards & Home i stan.

Jag bad Anneli skicka ett foto på Fanny och det skar jag till i rätt storlek för att bli ett "lock" för att täcka delen på insidan där man ska skriva. Stansade blå cardstock med Fiskars kantstans. Fotot sandpapprade jag kanterna på så det skulle se lite slitet ut.

Lite vita rosenknoppar, ros, blad och en charm i en bit natursnöre.

En fin Student stämpel som jag tryckte på 300g akvarellpapper med walnut stain dynan. Lite halvpärlor.


Anneli blev jätteglad och då är jag också jätteglad!

/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar